2015. október 22., csütörtök

A dekupázs világa


Bevallom őszintén dekupázsolni a nálam 5 évvel fiatalabb húgom tanított meg, amikor 17 éves voltam. Az akkor 12 éves Sári vitt el magával a hobbi boltba (én akkor még azt se tudtam mi fán terem és hol van ilyen bolt Budapesten) és irányította a pénztárcámat, hogy miket is kell beszereznünk apukánk szülinapi bortartójához, hogy az igazán egyedi és szép legyen. Majd hazamentünk és olyan természetességgel szabta a szalvétát, mutatta, hogyan kell ragasztani és simítani, hogy szép legyen, ne szakadjon, ne legyen buborékos, majd a végén megengedte nekem, hogy befessem az üres területeket. Ámultam és bámultam. Aztán pár héttel később gondoltam egyet, felbuzdulva az ő laza mozdulatain, „nem lehet ez olyan ördöngösség” felkiáltással én is neki álltam egyedül... 10 perc múlva hívtam a húgomat kétségbeesve: „De Sári, ez szakad mindenhol, nem ott ragad, ahol én szeretném, ellenben mindenhol máshol igen” - és még sorolhatnám. Azóta persze belejöttem, de mindenki előtt tisztelgek, aki nem csak, hogy kipróbálja a decoupage-t, de tökélyre is fejleszti.


Árvai – Simonyi Ágnes, mint kreatív anyuka csatlakozott Kreatív Baba Ajándék csoportunkhoz a Facebookon és milyen jól tette. :) Elkezdtünk beszélgetni és szerényen megjegyezte, hogy ő is készít ajándékokat,de nem csak gyerekeknek. Gyorsan felkerestem az Ágness Design Facebook oldalt (https://www.facebook.com/agnessdesing?fref=ts), és áhítattal néztem. Kezei alatt az egyszerű fadobozka egy igazi kincses ládikává válik, a funér lap igazi dekorációs elem lesz a szobában és a tea filterek szinte ujjongva ugornak az általa készített dobozba. A kíváncsiság fokozására még sorolhatnám a számos kreációját, de beszéljen ő és a képek.



Hobbijáról és a nehéz kezdetekről így mesélt nekünk:
"Igazából dekupázsolni a GYED ideje alatt kezdtem, mert a második kislányunk nagyon nyugodt baba volt és kellett valami, amiben kiélhetem magam. Akkor már évek óta az anyukákkal megalakított Kabócák és Manócskák a Családok Egyesületének (http://www.mezokovesdiregio.hu/index.php?module=news&target=article&type=53&category=0&id=292) önkéntes vezetője voltam, ahol számtalan gyerekeknek szóló programot szerveztem, de kellett valami, ami a felnőtt világról szól! Körülbelül két és fél éve kezdtem el dekupázsolni és nagyon megszerettem ezt a technikát. Hamarosan vevőim is lettek, így egy idő után már az ebédlő asztalból műhely lett, mi meg megtanultunk a kanapén enni:) Aztán egy rövid időre visszavettek a munkahelyemre, de hamar el is küldtek, így át kellett gondolnunk, hogy merre tovább. Hosszas gyötrődés után döntöttünk úgy, hogy a magam lábára állok! Nem volt se rövid, se egyszerű az út, számtalan "sárkánnyal" kellett megküzdenünk a kivitelezőktől a bürokratákig, rengeteg munkaóra van benne, amit egyedül nem is bírtam volna, de szerencsémre fantasztikus családom és barátaim vannak, akik velem küzdöttek, toltak előre, festettek, sikáltak, támogattak.”


Szorgalmasan, éjt nappallá téve alkotott és a megrendelések csak gyűltek Facebook oldalán. Megjelent egy-egy termék fotója és máris láncreakciót indított el: „ilyen nekem is kell”. Ágica az egyediséget hangsúlyozza. Minden egyes darab egyedi, nem utánozható, mindig a megrendelővel egyeztetve változtat. És hogy mi a siker titka? Az hogy minden általa készített darabban egy kicsit a szíve is benne van, és talán azzal együtt postázza az ajándékokat az új tulajdonosának.



Mondhatnánk, hogy milyen jó ilyen siker történetet olvasni, de Ágica itt nem állt meg. Mert még nagyobbat is álmodni! Egy esős délutánon az internetet böngésztem, és akkor szembe jött velem a Kedves Pöttyös. Már a neve is nagyon megtetszett, hát még az ötlet. Kreatív kuckó és vintage kávézó egyben. Sok év várakozás és munka után Ágica megteremtette a megálmodott tökéletes alkotó műhelyét. Most már nem kell a konyha asztalon kuporgatnia féltett munkáit, hanem egy ilyen igazán inspiráló csodás környezetben dolgozhat, amit maga alkotott. 






„Szinte minden bútorunk használt, amit együtt csiszoltunk, festettünk, lakkoztunk, óriási munka volt, de megérte! Minden kézzel és lelkesedéssel készült, például minden pöttyöt egyesével festettem fel a falra.„ Elmondása szerint más kreatív anyukákat is szeretne támogatni, termékeiket árusítani, és ezzel létrejön egy igazi kézműves műhely. „Sikerült összegyűjtenem jó pár ügyes kezű anyukát, nagymamát, akik bizományban elhelyezik nálam a munkáikat, én pedig igyekszem eladni mindent, hisz tudom milyen fantasztikus érzés, amikor gazdára lel egy-egy termékünk. Így vannak kézműves táskák, ékszerek, krém mézek, szappanok, transzferált párnák, kézzel hímzett matyó ékszerek, egyedi ruhák, horgolt játékok.”
A Kedves Pöttyös október 19-én nyitott és máris több programot is terveztek az őszi szünetre a mezőkövesdi gyerekeknek. (https://www.facebook.com/kedvespottyos/photos/a.1477750649194921.1073741829.1428382637465056/1488761681427151/?type=3&theater)


Ha Mezőkövesden jártok és testi, lelki felüdülésre vágytok, mindenképp térjetek be a Kedves Pöttyös Kézműves Kávézóba. :)

1 megjegyzés: